Urządzenia
- Yanosik RS
- Yanosik GTm
- Aplikacja
- Yanosik ALERT
- Yanosik XS
- Yanosik GTR/GTS/GT
- Yanosik PRO
- Yanosik CONNECT
Chcąc odwołać zgłoszone zdarzenie drogowe, należy wybrać lewy klawisz „-” na urządzeniu.
Przytrzymaj przez kilka sekund button z symbolem “ - “ na urządzeniu Yanosik Alert, aby włączyć urządzenie. Następnie pobierz aplikację Yanosik z Google Play, App Store lub App Gallery. Po instalacji lub uruchomieniu aplikacji upewnij się, że funkcja Bluetooth została włączona w Twoim telefonie. W menu aplikacji Yanosik wybierz „Yanosik Alert”, a następnie „Połącz z Yanosik Alert”.
Po poprawnym sparowaniu na urządzeniu zaświeci się dioda w kolorze zielonym.
Załączona do urządzenia bateria wystarczy na około 2 lata. Po upłynięciu tego czasu należy ją wymienić na nową. Włóż nową baterię i zamknij górną klapkę urządzenia, upewniwszy się, że usłyszysz charakterystyczne kliknięcie, oznaczające szczelne zamknięcie Yanosik Alert. Następnie przymocuj swoje urządzenie w wybranym wcześniej miejscu w samochodzie.
Chcąc wybrać odpowiednie zdarzenie do zgłoszenia należy wysłuchać informacji od lektora, który wymienia najpopularniejsze typy zdarzeń. Jeśli usłyszymy nazwę zdarzenia, które chcemy zgłosić, wystarczy ponownie wcisnąć klawisz „+”.
W tym celu należy wybrać prawy klawisz „+” na urządzeniu.
Sprawdź, czy posiadasz najnowszą wersję aplikacji w sklepie Play lub App Store.
Aby sparować urządzenie z aplikacją należy wybrać kafelek Urządzenia → Yanosik Alert → Podłącz.
W ustawieniach telefonu, w sekcji Aplikacje – Aplikacja Yanosik, udziel zgody na korzystanie z lokalizacji w wariancie „Zawsze”.
Tak, w urządzeniu znajduje się bateria pastylkowa CR2 (3V), która jest tak wydajna, że zapomnisz o jej istnieniu.
Miganie diody na urządzeniu na kolor:
- żółty - zbliżasz się do zagrożenia (np.: leżącej gałęzi na drodze),
- niebieski - jesteś blisko kontroli prędkości (radaru mobilnego lub fotoradaru),
- czerwony - zbliżasz się do miejsca wypadku.
Każde urządzenie posiada gwarancję na 2 lata.
Zgłoszenie nowego zdarzenia drogowego należy wykonać prawym klawiszem „+”. Po jego wciśnięciu lektor wymieni najpopularniejsze typy zgłoszeń. Ponowne wybranie klawisza „+” oznacza wybór podanego przez lektora zdarzenia.
Jak wszystkie urządzenia elektroniczne, Yanosik Alert jest również narażony na działanie wysokich i bardzo niskich temperatur. W upalne lub mroźne dni zalecamy odpowiednio zabezpieczyć urządzenie, aby uniknąć jego uszkodzenia. Idealna temperatura w kabinie pasażerskiej to 20-22℃, jeśli Twój termometr w aucie wskazuje na wyższą lub poniżej 0, zabezpiecz wszystkie elektroniczne urządzenia, aby nie doprowadzić do ich uszkodzenia.
To sygnał, że urządzenie zostało włączone i poprawnie sparowane z aplikacją.
Istnieje kilka możliwości instalacji urządzenia Yanosik Alert w samochodzie. Możesz to zrobić na kokpicie, konsoli głównej (pod sufitem) oraz na przedniej szybie, w sposób nie ograniczający widoczności.
Jest to urządzenie, które ma wspomóc kierowcę w bezpiecznej jeździe, nie jest to antyradar w związku z tym za posiadanie i używanie urządzenia Yanosik nie można dostać mandatu.
Urządzenia Yanosik są w pełni legalne w Polsce.
Sprawdź, czy w telefonie jest włączony Bluetooth. Jeśli tak, a urządzenie nadal nie chce się połączyć, spróbuj ponownie uruchomić telefon. Jeśli po restarcie wciąż nie możesz nawiązać połączenia, wyczyść dane aplikacji, ponownie uruchom telefon i połącz urządzenie.
To informacja, że urządzenie Yanosik Alert nie połączyło się jeszcze z aplikacją.
Podważ klawiaturę urządzenia pod przyciskami w miejscu łączenia obu części. Możesz użyć do tego nieostrego narzędzia. Następnie odłącz górną część od dolnej i wysuń baterię, która znajduje się wewnątrz dolnej obudowy urządzenia, pod metalową osłonką.
Upewnij się, że zaznaczyłeś wszystkie niezbędne zgody, które są wymagane do działania urządzenia oraz czy Bluetooth i urządzenie są włączone.
W przypadku stwierdzenia wady lub uszkodzenia urządzenia, należy wypełnić formularz RMA znajdujący się na stronie www.yanosik.pl/rma .
Zgłoszenie zostanie wstępnie zdiagnozowane przez serwis Gwaranta, który na wskazany w formularzu adres e-mail potwierdzi przyjęcie zlecenia (ok. 1 dzień roboczy) i przekaże informacje o dalszym postępowaniu.
Zgłoszenie serwisowe ważne jest przez okres 7 dni roboczych i w tym czasie przesyłka musi dotrzeć do Gwaranta (Neptis S.A. ul. Perkuna 25, 61‑615 Poznań).
Czas naprawy trwa do 14 dni kalendarzowych
Może się to wydarzyć w trakcie rozmów telefonicznych. Jednak po ich zakończeniu połączenie z urządzeniem powinno zostać przywrócone. Jeżeli sytuacja się powtarza i połączenie nie wraca prosimy o wysłanie raportu z aplikacji Yanosik, aby to zrobić należy rozwinąć boczne menu, wybrać zakładkę o programie, a następnie wyślij raport, w pole wymagane należy wpisać opis problemu, a następnie wysłać go za pomocą przyciśnięcia czerwonego przycisku wyślij.