28.05.2021

Topowe marki aut w województwach – najnowszy raport Yanosik

Gdzie największą popularnością cieszy się Toyota, a jakie województwo chwali sobie Fiaty? I czy popularność marek przekłada się na ceny ubezpieczeń OC? Specjaliści z portalu Autoplac.pl oraz systemu Yanosik postanowili odpowiedzieć na te pytania.

– Aktualne dane płynące z naszego systemu nie pozostawiają złudzeń. Zdecydowanie najwięcej publikowanych ogłoszeń o sprzedaży, dotyczy aut Toyoty. Samochody tej marki wygrywają obecnie pod tym względem w aż ośmiu województwach: mazowieckim, dolnośląskim, kujawsko-pomorskim, małopolskim, podlaskim, podkarpackim, śląskim oraz warmińsko-mazurskim – wylicza Damian Schwanke, z Yanosik, a i portalu Autoplac.pl, który umożliwia publikowanie całkowicie darmowych ogłoszeń osób prywatnych i komisów.

Jakie inne marki plasują się za Toyotą, biorąc pod uwagę publikowane ogłoszenia? Volkswagen wygrywa w czterech województwach (lubelskie, pomorskie, świętokrzyskie i małopolskie ex aequo z Toyotą), Fiat w dwóch (opolskie i zachodniopomorskie), a Mercedes (wielkopolskie), Peugeot (łódzkie) oraz Hyundai (lubuskie) mają po jednym.

Liderem w województwie mazowieckim jest Toyota. Można znaleźć, aż o 48 proc. więcej publikowanych ogłoszeń, niż tych dotyczących marki BMW, zajmującej drugie miejsce. Co ciekawe, w województwie zachodniopomorskim, Toyota z kretesem przegrywa z… Fiatem, który ma 60 proc. ogłoszeń więcej.

Japoński król polskich dróg 

Dane z serwisu Autoplac.pl oraz Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców potwierdzają sympatię polskich kierowców do Toyoty. Najnowsze raporty pokazują, że od początku 2021 roku w naszym kraju zarejestrowano 27 447 nowych samochodów osobowych tej marki. To o 7,5 tysiąca więcej, niż w przypadku Skody i aż o 13,7, niż Volkswagena.

Które modele wybieramy najczęściej? Pierwsza trójka nie powinna nikogo dziwić. Jeśli brać pod uwagę nowe auta osobowe, to w kwietniu Polacy najczęściej rejestrowali Toyotę Corollę (8 835 sztuk), Toyotę Yaris (6 808 szt.) i Skodę Octavię (5 969 szt.).

Można wyszczególnić kilka powodów, dlaczego Toyota jest tak popularna w naszym kraju. Oprócz szerokiego wyboru modeli, duże znaczenie ma też to, że samochody tej marki tracą praktycznie najmniej na wartości. Według szacunków serwisu „Wybór Kierowców”, auta Toyoty w ciągu trzech lat od momentu wyjazdu z salonu tracą 44 proc. wartości. Dla porównania, Mercedes, BMW czy Audi tracą na cenie około 52 proc. – mówi Damian Schwanke, Yanosik Autoplac.

Marka kontra średnia cena za ubezpieczenia

Wielu kierowców zaciekawi fakt, jak ma się marka samochodu do kwoty, którą trzeba będzie zapłacić za ubezpieczenie. Dzięki aplikacji Yanosik, z którą zintegrowany jest portal Autoplac.pl, możemy odpowiedzieć na to pytanie. Yanosik nie tylko informuje kierowców o aktualnym stanie na drogach, pozwala też sprawdzić wysokość polisy ubezpieczeniowej u różnych firm. Jedyne, co należy zrobić, to zeskanować dowód rejestracyjny pojazdu.

Trzeba pamiętać, że wysokość ubezpieczenia zależy od wielu czynników – wieku kierowcy, historii wypadków, czy stylu jego jazdy. Mimo to mediana cen ubezpieczeń OC (która została obliczona na podstawie danych z początku 2021 udostępnionych przez Yanosika) wygląda następująco: Toyota – 667 zł, Skoda – 686 zł, Volkswagen – 698 zł, Ford – 714 zł, BMW – 1030 zł, Mercedes – 774, Audi – 729 zł, Kia – 669. Najdroższą marką pod tym względem okazał się Lexus – 1039 zł.

AplikacjaPolicjaPoradnik kierowcyRaportyTechnologiaUrządzeniaWywiadyYanosik Traffic