15.05.2023

Czy polscy kierowcy wykorzystali majówkę w 100% biorąc 9 dni urlopu?

Tegoroczna majówka mogła trwać nawet 9 dni, jeśli wzięło się 3 dni urlopu w pracy. Tak długi weekend aż się prosił o to, by go wykorzystać na 100% i wyruszyć na wypoczynek. Czy polscy kierowcy zdecydowali się na wyjazd w obrębie naszego kraju? Sprawdziliśmy, co działo się na drogach po 3 maja.

Długi weekend majowy mógł trwać 9 dni!

W tym roku wystarczyło wziąć zaledwie 3 dni urlopu, aby cieszyć się majówką przez 9 dni. Mając tyle wolnego czasu można było śmiało wyskoczyć gdzieś na wycieczkę, odpoczynek lub krótkie wakacje w Polsce albo za granicą.

Wyjazdy poza granice naszego kraju w okresie długiego weekendu majowego rokrocznie cieszą się dużą popularnością, ze względu na atrakcyjne ceny lotów i noclegów. Polacy chętnie kupują wycieczki do cieplejszych miejsc z dużym wyprzedzeniem.

Czy to oznacza, że nasz piękny kraj w tym czasie nie cieszy się popularnością? Przyjrzeliśmy się, Waszej aktywności w drugiej części weekendu majowego.

Kierowcy aktywnie spędzili początek majówki

Zgodnie z naszymi danymi, największy przyrost wyjazdów użytkowników Yanosika, odnotowaliśmy już w sobotę 29 kwietnia (37%), ale część z Was chętnie wyruszyła w trasę również w niedzielę 30 kwietnia (23%).

Czy to oznacza, że wyruszyliście na długi weekend majowy już na samym początku, by odpoczywać ile się da?

Sprawdziliśmy Wasze wyjazdy w naszym systemie. Największy udział wyjazdów odnotowaliśmy właśnie w sobotę (25%), ale też w piątek część z Was korzystała z wsparcia Yanosika w trasie (17%). Najmniejszy udział wyjazdów zarejestrowaliśmy 3 maja w środę (6%).

Jak długie wakacje majowe mieliście w planach?

Przyjrzeliśmy się średnim dystansom w km, które pokonaliście w poszczególnych dniach majówki.

Największą liczbę km (244,69 km) przejechaliście w piątek 5 maja, który był normalnym dniem roboczym. Niewiele mniejszy dystans (236,02 km) odnotowaliśmy 2 maja we wtorek, który także stanowił dzień roboczy dla wszystkich osób, które nie wzięły urlopu w pracy.

A jak wyglądały Wasze powroty z majówki? Zgodnie z naszymi danymi, największy przyrost powrotów z długiego weekendu majowego rozpoczął się 3 maja w środę (21%), co sygnalizuje że jednak wracaliście wcześniej z wypoczynku, aby 4 i 5 maja wrócić do pracy, bez konieczności pobierania dodatkowych dni wolnych.

Dane z powyższej tabeli wskazują na niewielką różnicę, bo 7 maja w niedzielę, zarejestrowaliśmy 18% udział powrotów kierowców z wypoczynku. Co daje nam do zrozumienia, że jednak część z Was skorzystała z 9 dni wolnych, ale może to również oznaczać większą aktywność użytkowników Yanosika, którzy tego dnia wracali z lotnisk do domów, będąc na majówce poza granicą Polski.

Jednak majówka za granicą jest lepszym pomysłem?

Na majówkę zwykle kierujecie na południe naszego kraju, gdzie możecie bez przeszkód planować górskie wędrówki i zdobywanie nowych szczytów.

Niemniej, coraz więcej słyszy się o tym, że wyjazdy na majówkę do Polski kosztują znacznie więcej, niż majówka za granicą… Czy w tym roku woleliście zostać w kraju na długi weekend majowy, czy wybraliście się za granicę? Zerknęliśmy na długość Waszych wyjazdów w naszej aplikacji.

Nasze zestawienie wykazuje, że zaledwie 1,5% aktywnych użytkowników Yanosika zdecydowało się wyjechać na 9-dniowy urlop. Także 1,5% aktywnych userów aplikacji wybrało się na 8-dniowy urlop, a 2,1% zdecydowało się na tygodniowy wyjazd.

Z kolei 3,1% skorzystało z możliwości 6-dniowego wypoczynku w różnych dniach długiego weekendu majowego. Za to 6,7% aktywnych użytkowników Yanosika wyjechało na 5-dniowy urlop, podróżując po naszym kraju.

Tegoroczna majówka mogła trwać 9 dni, gdy zdecydowaliście się na wzięcie 3 dni urlopu w pracy. Polacy skorzystali z tej możliwości, ale niewielka część kierowców zdecydowała się na wypoczynek w naszym kraju. Znacznie większą popularnością w okresie tegorocznej majówki cieszyły się wyjazdy wypoczynkowe do polskich miejscowości na 5, 6 dni.

AplikacjaPolicjaPoradnik kierowcyRaportyTechnologiaUrządzeniaWywiadyYanosik Traffic
01.08.2022

Jedziesz autostradą na urlop? Nie zapomnij o formalnościach!

W wakacje bardzo często podróżujecie autostradami i drogami szybkiego ruchu. O ile te drugie nie wymagają od Was szczególnego przygotowania, to w przypadku autostrad musicie pamiętać o formalnościach. Inaczej czeka Was kara, która będzie niemało kosztować.
16.02.2022

Nowy taryfikator nie zmienił prędkości jazdy polskich kierowców? Yanosik sprawdza

Wprowadzenie nowego taryfikatora mandatów miało skutkować mniejszymi prędkościami jazdy na polskich drogach. Nowe stawki mandatów miały skutecznie odstraszać piratów drogowych od łamania przepisów. Zwłaszcza, że za powtórzenie wykroczenia (w ciągu dwóch lat od poprzedniego) będzie grozić kara recydywy, czyli podwojenie stawki mandatu. Czy faktycznie nowy taryfikator zmienił prędkości jazdy polskich kierowców? Yanosik sprawdził, co się dzieje na drogach w naszym kraju.
20.08.2021

Mówimy STOP wakacyjnym piratom drogowym!

Najnowsze informacje Policji nie są najlepsze – na polskich drogach od początku wakacji doszło już do 363 wypadków drogowych. Do ich przyczyn najczęściej zalicza się niedostosowanie prędkości do warunków na drogach, nieprawidłowo wykonane manewry zmiany pasa ruchu oraz nie zachowanie prawidłowej odległości między pojazdami. Prędkości pilnują zarówno fotoradary, jak i policjanci. Jednak kierowcy wciąż ją przekraczają i powodują wypadki. Ile jest fotoradarów w Polsce? Jak zmieniała się ich liczba? Jak zachowują się kierowcy w pobliżu fotoradaru?