12.01.2022

Mandaty coraz wyższe, prędkość coraz niższa? Sprawdzamy!

O nowym taryfikatorze mandatów było już wiadomo od kilku miesięcy. Jednak dopiero w styczniu pojawiły się konkretniejsze informacje na temat planowanych stawek za konkretne wykroczenia, w tym przekroczenia prędkości. Kierowcy w obawie przed wysokimi karami, już od listopada ubiegłego roku poszukiwali rozwiązań, które miały ich wspierać na trasie. Nie da się ukryć, że większości nie przypadły do gustu czterokrotnie wyższe kary za przekroczenie prędkości. Zauważyliśmy wyraźne zmiany w Yanosiku, na które złożyły się powyższe czynniki.

Aplikację Yanosik pobrało już ponad 15 mln zmotoryzowanych Polaków. Już w grudniu wzrosła liczba unikalnych użytkowników Yanosika – odnotowaliśmy o 16% więcej, niż w analogicznym okresie w ubiegłym roku. Z kolei pierwsze dni stycznia 2022 roku przyniosły nam przyrost o 56% użytkowników, w porównaniu z tym samym czasem w 2021 roku – informuje Julia Langa, Yanosik

 

Zmianom uległ sposób korzystania z naszej aplikacji. Zwykle włączana na dłuższe, wakacyjne, podróże, obecnie jest używana przez Was również na kilkukilometrowych trasach.

Ci użytkownicy Yanosika, którzy korzystali chętniej z aplikacji głównie na długich trasach zmienili swoje nawyki i obecnie włączają go również na krótkich dystansach. Przed podaniem publicznej informacji o nowym taryfikatorze niektórzy użytkownicy Yanosika korzystali z niego głównie w długich podróżach np.: podczas wakacji, kiedy chcieli mieć szczegółowe informacje odnośnie zdarzeń drogowych, kontroli policji czy fotoradarów. Obecnie użytkownicy chętniej korzystają z Yanosika również na krótkich trasach – do 10 km, 15 km, a nawet do 5 km. Czas korzystania z aplikacji znacznie się wydłużył. Odnotowaliśmy też wzrost o 69% liczby przejechanych kilometrów z użytkownikami Yanosika w pierwszych 3 dniach stycznia tego roku, w porównaniu z ubiegłym. Już w grudniu 2021 roku ta liczba zwiększyła się o 21%, gdy porównaliśmy ją z poprzednim rokiem. Yanosik nie tylko informuje o kontroli policji, ale również powiadamia użytkownika o aktualnym limicie prędkości na danej trasie – mówi Julia Langa, Yanosik

Brak litości dla wysokich prędkości. Pierwsze mandaty już się posypały

Pierwsze mandaty zostały wręczone kierowcom, którzy nie stosowali się do przepisów, już 1 stycznia. Wszystkie były zgodne z nowym taryfikatorem. Rekordzistą został kierujący pojazd w Warszawie, który jechał prawie 160 km/h, za co został ukarany mandatem w kwocie 2500 zł oraz utracił prawo jazdy. Czy takie kary zmieniają nawyki kierowców, którzy pędzą na polskich drogach?

Kierowcy w dużych miastach jadą znacznie wolniej, w obawie przed mandatem. Możemy śmiało potwierdzić, że widoczne są zmiany w ich zachowaniu – stosują się do limitów prędkości i, jak już wspomniałam wcześniej, chętniej korzystają z aplikacji Yanosik nawet na krótkich, dobrze znanych trasach. Sprawdzając dane z 2022 roku, w naszym systemie zauważyliśmy, że udział przekroczeń prędkości na terenie zabudowanym i niezabudowanym spadł o 6,54% w porównaniu z 2021 rokiem. Największa poprawa stylu jazdy jest widoczna w terenie zabudowanym – tutaj nastąpił 11% wzrost poprawności jazdy kierowców w tym roku. Na terenie niezabudowanym kierowcom wciąż zdarza się dodać więcej gazu, ale i tu widoczny jest 5% wzrost poprawności przestrzegania limitów prędkości jazdy – informuje Julia Langa, Yanosik

Nowy Rok jeszcze na dobre się nie rozkręcił, a pierwsze mandaty zgodnie z nowym taryfikatorem trafiły do nieposłusznych kierowców. Analizując dane z naszej aplikacji już widzimy, że zachowania zmotoryzowanych uległy poprawie, a także mocniej przestrzegają oni limitów prędkości jazdy. Chętniej sięgacie również po Yanosika, za co Wam bardzo dziękujemy! Cieszymy się, że możemy Was wspierać na trasie, nawet jeśli to tylko kilka kilometrów. Bądźcie bezpieczni. 

AplikacjaPolicjaPoradnik kierowcyRaportyTechnologiaUrządzeniaWywiady
24.06.2021

Ranking najbardziej przyjaznych miast dla kierowców w 2021 roku - raport Oponeo we współpracy z Yanosik.pl

Tegoroczna edycja rankingu najbardziej przyjaznych miast dla kierowców, realizowanego przez serwis Oponeo, we współpracy z Yanosikiem, wykazała, że pierwsze miejsce bezapelacyjnie należy do Lublina (kategoria miasto powyżej 300 tys. mieszkańców) i Częstochowy (kategoria średnie miasto od 180-300 tys. mieszkańców). Ostatnie miejsca należą do Bydgoszczy i Torunia. Zestawienie zostało utworzone na podstawie przyznawania ocen w ośmiu analizowanych kategoriach, m.in.: cen paliw i OC, warunków parkowania, średniej prędkość jazdy i ilości kolizji.
29.11.2021

Poznańskim kierowcom coraz ciężej… zaparkować za darmo

Najdroższa strefa płatnego parkowania znajduje się w stolicy Wielkopolski – Poznaniu. Kierowcom zdecydowanie nie opłaca się wjeżdżać do centrum i okolic własnym samochodem, głównie przez brak bezpłatnych miejsc parkingowych, wysokie stawki za strefę oraz nieustanne jej poszerzenia o kolejne dzielnice. Władze miasta nie ukrywają, że ich celem było właśnie propagowanie alternatywnych form przemieszczania się w centrum Poznania, bez zanieczyszczeń spalinami ze zbyt dużej liczby aut. Ile płacą kierowcy za parking w Poznaniu? Możecie się zdziwić.
07.01.2022

Każdy kierowca powinien to potrafić. Sprawdź, czy jesteś jednym z nich

Pokonywanie zakrętów to nie lada sztuka. Dla początkujących kierowców może stanowić wyzwanie. Dla tych, którzy już mają kilkuletni staż za kółkiem to drobnostka. Czy na pewno? Sprawdź, czy wiesz, jak bezpiecznie pokonywać zakręty przy pomocy kilku sztuczek.